עיבוד חדש לילדים; העשרה – רועה ומנהיג; שאלות ופעילות חינוכית.
לעוד אגדות של חז"ל, היכנסו כאן
משה והגדי
סיפור האגדה שלפנינו מסביר מדוע התאים משה להנהיג את ישראל.
תוכן העניינים
• סיפור האגדה
• העשרה
• פעילות עם הילדים
דיון ושיחה
שאלות
המחזה
משה והגדי
כשברח משה מפני פרעה התיישב בארץ מדיין, התחתן עם ציפורה בתו של יתרו כהן מדיין, במדבר, מקום מושבם של בני מדיין, יורדים מעט גשמים והצמחייה מועטה. לכן נאלץ יום אחד בשעה שיצא למרעה עם הכבשים והעיזים, הבחין משה בגדי קטן שמתרחק מהעדר. משה רץ בכל כוחותיו, אבל הגדי רץ מהר יותר. וכך רצו שניהם עד שלפתע נגלה לעיניהם האיץ משה את ריצתו, עד שהגיע נושם ונושף אל בין השיחים. שם גילה את הגדי שותה ממי מעיין סמוי, הרים משה את הגדי חיבק אותו ולחש באוזניו: "אתה בוודאי עייף, אחרי הדרך הרכיב משה את הגדי על כתפיו: "עכשיו נחזור אל החברים שלך, אסור להשאירם בלא רועה". כל אותה השעה התבונן ה' במעשיו של משה וחשב: "מי שנוהג ברחמים כה גדולים, כלפי בעלי חיים, |
העשרהתפקידו של רועה הרועה הוא מנהיג העדר; דואג לבריאות הכבשים והעיזים ולביטחונם. דואג שלא יפגעו ממזג אוויר קיצוני, מחפש עבורם מקומות מרעה ומים; מוליכם בדרך בטוחה; דואג שלא ילכו לאיבוד, ומחזיר אותו עם ערב אל גדרות הצאן. תכונותיו של רועה אחראי – דואג לבריאותם, ביטחונם, מזונם ומגוריהם של בעלי החיים שברשותו (צאן, עיזים, בקר). ישראל בימי התנ"ך – עם של רועים עם ישראל בראשית דרכו היה עם של נוודים, רועי צאן. לפעמים היו הרועים, הנוודים עוברים לישיבת קבע, ואפילו זורעים במקום מושבם בעייה קשה שעמדה לפני הרועים הייתה להשיג מים להשקות את העדרים. המים, שלא |
פעילות עם הילדיםשאלות על הסיפור משה והגדי
בעלי חיים אמהות וילדיהן
המחזה משה מגיע אל המעיין ורואה את הגדי שותה מים. שיחה עם הילדים בנושא צער בעלי חיים: דמיון בין מנהיג ישל בני אדם לרועה צאן?
|
יהייה נחמד אם תשאירו תגובה ותשתפו גם אחרים
אני עובדת עם תלמידים בבית הספר היסודי ממלכתי,בתור תומכת למידה אישית וכתתית.אני מאוד אוהבת את סיפורי התנ"ך ופתגמים.
גיליתי עכשיו את האתר הזה שלך ואני מוקסמת ממנו.
החומר מונגש בצורה ברורה,מעניינת והכי חשוב…מושכת!
כייף להמשיך לקרוא ולהעביר את הידע הזה לתלמידים.
ממש "קסם התנ"ך"כשמו כן הוא.
יפיפה
בעז"ה מלמדת מחר בכיתה ג' שלי! יש אצלי בעיה של מנהיגות שלילית ואני רוצה להשתמש בזה.
מקווה שאצליח!
אני לא מורה ולא בתחום החינוך אבל כואבת את הניתוק של החברה החילונית מהיהדות. סיפורי חז"ל הם תמצית הערכים של היהדות לדעתי מתאימים לכל גיל וחובה חשלב אותם בכל מערך חינוך גנים בתי ספר וגם למבוגרים יותר.
עבודת קודש מה שאת עושה. אני יעביר לילדים שלי ומוכנה לחשוב על דרכים לקידום הנושא
מצוין!